November 27, 2008

Selamat Jalan Abah


"Abah mana?"
"Abah sibuk menulis artikel lagi..." jawab Ummu Hani.
"Ha...dah nak ke Mekkah pun sibuk dok tulis artikel lagi..."
Saya menggelengkan kepala.
"Assalamualaikum Cikgu!"
Cikgu menoleh ke arah saya. Namun tangannya ligat berlari di atas papan keyboard. Wajahnya berkerut semacam, terganggu agaknya dengan kemunculan saya.
"La hang ni. Tunggu la sat. Cikgu dah nak habiskan artikel ni..."
"La saya mai ni bukan nak mintak artikel Cikgu. Saya nak mintak maaf. Lepas tu nak minta Cikgu doakan kami semua. Mudah-mudahan berkat cikgu musafir lebih-lebih lagi nak pi haji, Allah mudahkan kami semua. Cikgu doakanlah kami semua ye..."
Itulah Abah kami, Tn. Haji Abu Hassan Morad yang mesra dengan panggilan Cikgu di kalangan staf GISB. MD yang geraknya ligat ke sana sini. Tapi dalam dok kalut-kalut dia itu tak pernah lupa menitipkan pesanan dan buah fikirannya dalam majalah Anis untuk keluaran Januari 2009.

Tahun ini Tn Haji Abu Hassan Morad dan team produksi akan bertugas di Makkah dan Madinah bagi merakam perjalanan jemaah haji Malaysia. Beliau akan bertolak bersama empat rakan petugas yang lain iaitu Hj Rosli, Encik Yusri dan Encik Izlan Bashar dari Astro. Dua orang staf lagi akan menyusul 30 hb ini iaitu Hairulzani dan Halim Osman.

Dengar cerita dari Kak Ummu, mereka semua dah sampai ke Mekkah jam 11 malam tadi dan terus kerjakan umrah. Pastinya K Jal dan En Wan Azmin yang sudah berada di sana ternanti-nanti untuk bergabung tenaga bagi menjayakan misi dan operasi syarikat. Selamat Maju Jaya kami ucapkan. Semoga beroleh kekuatan iman dan beroleh haji nan mabrur...

Abah dan krew produksi Haji bergambar beramai-ramai dengan kakitangan sebelum berangkat ke Makkah.

No comments:

Catatan 17.10.2018

Pagi ini saya ada temujanji di Jabatan X-Ray, Hospital Selayang. Alhamdulillah, anakanda Syamil tolong hantarkan saya di si...