November 06, 2008

Selamat Bertugas Kak Jal


Kenangan malam terakhir bersama Kak Jal pada malam kesyukuran di Masjid Kg. Sg. Penchala.

Pejam celik pejam celik tibalah saat yang dinantikan. “Tolonglah semua doakan saya!” ucap Kak Jal pada kami semua. Matanya berkaca-kaca. Tak perlu ditanya kerana kami semua dapat merasai debaran hatinya. Malam tadi Kak Jal telahpun berangkat ke Tanah Suci bersama petugas-petugas haji yang lain. Subuh tadi dia sudah berada bersama jemaah-jemaah haji Malaysia di Madinah.
Memang mencabar tugasan yang diterima. Tugasan yang diberi oleh pihak syarikat satu amanah berat yang perlu dilaksana oleh Kak Jal sebaik mungkin. Kehadiran Kak Jal sebagai jurufoto wanita menjadi satu catatan sejarah mungkin buat Tabung Haji dan juga syarikat Galeri Ilmu Sdn Bhd. bagi merakam aktiviti dan pergerakan jemaah haji tahun ini.
“Insya-Allah kami semua akan sentiasa doakan Kak Jal. Insya-Allah Dia akan mudahkan urusan Kak Jal. Kami yakin Kak Jal mampu lakukan,” ucap kami semua. Rembas air mata tak dapat ditahan tatkala tangan berjabat salam. Pelukan semakin erat tapi kami reda panggilan Allah itu lebih utama.
“Kak Jal jangan lupakan doakan kami juga di sini.” “Insya-Allah saya akan ingat wajah kome semua satu persatu…” ujarnya sebak.
Pemergian Kak Jalilah mulai 6 November 2008 ini akan diiringi oleh beberapa kakitangan GISB/AMN dan Layar Consult yang turut bertugas di Tanah Suci. Selamat bertugas dan semoga mendapat haji yang mabrur. Amin…

“Aku sahut panggilan-Mu ya Allah! Aku sahut, tidak ada sekutu bagi-Mu ya Allah. Kami sahut! Segala pujian, nikmat, dan kerajaan adalah kepunyaan-Mu ya Allah! Tidak ada sekutu bagi-Mu.”

No comments:

Catatan 17.10.2018

Pagi ini saya ada temujanji di Jabatan X-Ray, Hospital Selayang. Alhamdulillah, anakanda Syamil tolong hantarkan saya di si...