March 28, 2013

Part 2: Travelog Singapura - Kembara 5 Sahabat

Antara kenalan kami ketika bermusafir ke Singapura - atas, Encik Hamzah Abdullah, anak angkat @ sukarelawan bawah, Hj Buah dari Banjarmasin dan Pn. Zarina, sukarelawan yang melayani sarapan kami di Masjid Ba'alwi.


Antara khazanah berupa koleksi al-Quran, manuskrip lama dan foto-foto bersejarah yang masih tersimpan rapi di Masjid Ba'alwi.

Wajah-wajah para Muslimat yang menghadiri majlis Haul dan Maulid Habib Salem al-Attas kali ke-38 pada 7 Mac lalu. Lebih kurang 10,000 pengunjung hadir dari seluruh Asia Tenggara, Asia Tengah dan eropah.
Hmm, bayangkan apabila 5 serikandi ini menawan Bas Nice Executive Lounge - hebat tak, terasa barakahnya apabila kita pasang niat ziarah untuk majlis memuliakan Rasul. Terasa macam VVIP pula... sampai ke saat ini apabila mengenang pengalaman ini air mata akan menitis.
Inilah sahabat baik hjh aliyah Sijari yang menyambut ketibaan kami ketika tiba di Singapura, en Ramadan Daud dan isterinya, Azizan sempat menjamu kami makan sup tulang merah yang terkenal di arab Street. Terima kasih atas layanan baik anda berdua, insya-allah panjang umur kita bertemu lagi.

No comments:

Catatan 17.10.2018

Pagi ini saya ada temujanji di Jabatan X-Ray, Hospital Selayang. Alhamdulillah, anakanda Syamil tolong hantarkan saya di si...