October 22, 2012

Kunjungan Al-Habib Syech As-Saqaf ke GISB

Masya-Allah, GISB hari ini menerima seorang tetamu besar iaitu Al-Habib Syech bin Abdul Qadir As Sagaf. Beliau adalah dari keturunan Rasulullah SAW dari keluarga As Sagaf. Tokoh yang alim ini merupakan imam Masjid Jami'Assegaf di Pasar Kliwon Solo. 

Buat anda yang biasa mendengar lantunan lagu Ya Hanana, nah inilah perintis pada bait-bait indah tersebut dan kian tersebar di negara kita yang tercinta. Namun buat warga kerja GISB Al-Habib Syech bukan saja sudi melantunkan lagu yang sungguh merdu ini, namun sempat memberikan sedikit tazkirah. 

Pada pertemuan yang sangat ringkas ini, beliau sempat menyampaikan butir-butir mutiara berkenaan kecintaan kepada Rasulullah SAW. Menurutnya kecintaan kita terhadap Rasulullah SAW mestilah dipupuk semenjak usia masih kecil. Semua kebaikan yang kita lakukan, sandarannya kerana kita mencintai Rasulullah SAW.

Saya paparkan info dan foto yang dikongsikan dari FB Diari Galeri Ilmu. Sayang sekali saya tiada di ofis tengah hari tadi kerana berurusan dengan seorang tetamu GISB yang lain. Moga-moga haruman tokoh ini memberi memercikkan aura kecintaan kami kepada Junjungan Mulia Sayidiuna Muhammad SAW. Dan moga-moga saya diizinkan-Nya untuk bertemu dengan tokoh ini di lain masa. 


Memberi tazkirah di hadapan warga kerja GISB. 

Staf wanita tidak ketinggalan mahu berfoto bersama Habib Syech. 

Kumpulan In-Team membawa Habib Syech ke GISB. Terima kasih  atas usaha anda.

 Insya-Allah, tazkirah yang disampaikan oleh Habib Syech ini akan dimasukkan dalam Majalah Anis untuk isu seterusnya. Jangan lupa dapatkannya nanti. 

No comments:

Catatan 17.10.2018

Pagi ini saya ada temujanji di Jabatan X-Ray, Hospital Selayang. Alhamdulillah, anakanda Syamil tolong hantarkan saya di si...