October 07, 2014

Pelancaran buku Nota Dari Madinah dan Usahawan Akhirat

Petang Jumaat 19 September lalu, saya dan team urusetia pelancaran telah pun berada di sekitar bandar Bangi. Ini membolehkan kami berada awal selepas Subuh 20 September lagi bagi menyambut para tetamu yang menghadiri majlis pelancaran dua buah buku terbaharu Prof MKI, Pn Roza Roslan dan Dato' Zaini Ariff.

Selepas subuh hujan turun mencurah-curah. Masya-Allah, begitu lebat sekali. Namun mengujakan kerana peminat-peminat tegar Prof MKI dari beberapa daerah dari selatan tanah air telah pun tiba untuk menghadiri majlis bersejarah ini. 'Begitu hebat aura Prof MKI ini', fikir saya.

Alhamdulillah, dalam ucapan perasmian majlis ini, Pengerusi dan juga CEO UniKL, Dato' Prof Dr Mazliham amat terharu dengan kedatangan pengunjung-pengunjung ke kampus UniKL Malaysia France Institute (MFI) di Teras Jernang, Bangi.

Katanya, harapannya aura yang dibawa oleh Prof MKI yang mula bertugas di UniKL pada 18.8.2014 lalu, ia akan melimpah ruah kepada semua penuntut-penuntutnya. Sambungnya lagi diharap aura ke-UniKLan' itu bukan saja tampil hebat dalam bidang teknikal, tetapi turut memiliki hubungan yang mantap terhadap Maha Pencipta juga hebat berbakti di tengah masyarakat.

Di akhir majlis ini, saya juga diberi kesempatan untuk menembual beliau yang telah menyaksikan jatuh bangun UniKL yang kini mempunyai kampus-kampus yang menawarkan kemahiran yang bersifat 'hands-on'.

Khusyuk sangat menemuramah dan mendengar kisah beliau, sedar-sedar majlis pelancaran di dewan utama kembali lengang. Peminat-peminat Prof MKI yang beratur panjang pasti tersenyum dapat mendapat motivasi serta buku terbaharu bertandatangan penulis yang mereka sayangi.

Di sini saya paparkan foto-foto menarik di balik tabir majlis pelancaran ini.


Senyuman manis Pn Roza Roslan, Prof MKI dan Dato' Zaini Ariff dalam kesibukan menandatangani buku mereka.

Akhir majlis, semua team urusetia bergambar kenangan.

Petugas di kaunter pendaftaran VIP dan media.

Big Boh - Pn. Suraiya Pauzi (dua dari kiri) Hjh Jalilah Abdullah dan Ustaz Syahrul Zaman Lukman.

Team gagah perkasa di bahagian cenderahati VIP.



No comments:

Catatan 17.10.2018

Pagi ini saya ada temujanji di Jabatan X-Ray, Hospital Selayang. Alhamdulillah, anakanda Syamil tolong hantarkan saya di si...