September 25, 2012

ANIS Oktober in the making 2012

Team  ANIS bergambar bersama setelah selesai sesi fotografi untuk isu Oktober 2012.
Dr. Ezani Farhana Md. Monoto iaitu Juara rancangan MasterChef Malaysia menjadi pilihan cover kami untuk isu ANIS November 2012. Sesi fotografi ini dilaksanakan pada bulan Ramadan lalu ... . Kalau diikutkan memanglah penat tetapi itu bukan alasan. Mujurlah props yang kami gunakan hanya sayur-sayuran dan buah-buahan segar, jadi tidaklah tercicir air liur (alamak, macam anak-anak pula).

Pagi itu wartawan, Hajidah dan jurufoto, Anis Suhaili sempat membeli sayur-sayuran tersebut di pasar raya berdekatan. Begitu juga papan pemotong dan penapis keluli. Periuk dipinjam daripada salah seorang staf, ini semua gara-gara nak cepat kejar deadline. Jurumekap ANIS iaitu Kak Intan Azlina (kanan sekali) telah datang awal untuk menata rias wajah Dr. Ezani.

Konsep Fokus
Untuk memenuhi konsep, kami mencari lokasi yang sesuai. Alhamdulillah, Armnet Integrated (Ruang) sudi menaja showroomnya yang meriah dengan pelbagai warna. Dalam keributan memburu 'deadline' yang perlu disudahkan sebelum cuti Aidilfitri (selama seminggu) bermula 18 hb Ogos lalu.
Pelbagai 'angle' lain turut diambil dengan latar baju dan lokasi yang berbeza. Namun selepas pilih punya pilih, Cover Dr. Ezani sedang memasak menjadi pilihan. Ini sesuai dengan tema Fokus ANIS kali ini iaitu SIHAT ITU ASET.

Kalau anda mahu lihat foto-foto sesi fotografi ANIS sebelum ini, esok saya akan upload. Sabar ya... .





No comments:

Catatan 17.10.2018

Pagi ini saya ada temujanji di Jabatan X-Ray, Hospital Selayang. Alhamdulillah, anakanda Syamil tolong hantarkan saya di si...