July 10, 2014

Di Sebalik Tabir Penggambaran Anis Julai 2014

Ikuti di sebalik tabir penggambaran Anis Julai 2014 ini yang memaparkan Ustazah Sharifah Khasif & Siti Nordiana yang dijalankan di Masjid Al-Mukarramah, Bandar Sri Damansara. Terima kasih kami ucapkan kepada pengurusan masjid ini yang sudi memberikan kerjasama buat kesekian kali.

Demi menghidupkan aura Ramadan, Team Anis sanggup mendaki suasana perbukitan di sekitar masjid ini. Walaupun cuaca panas bahang mulai dirasai akibat fenomena El Nino, tepat jam 9.00 pagi kesemuanya sudah berkumpul di laman masjid. Alhamdulillah, penggambaran berjaya dihabiskan menjelang waktu Zuhur. Terasa damai menyinggah hati mendengar laungan azan, seolah-olah bumi tandus basah disirami air hujan. Ternyata sebaik kami meninggalkan perkarangan masjid ini, hujan benar-benar turun membasahi kawasan persekitaran. Subhanallah!

Semoga aura Ramadan yang masih berbaki memberi kita peluang untuk memecut selaju-lajunya dan semaksimum tenaga bagi meraih keredhaan Ilahi. Ingatlah, inilah satu-satunya masa Allah memberi kita peluang dengan dipasung syaitan agar mudah kita menundukkan nafsu yang liar dan sukar dijinakkan. Bak kata penghias kulit Anis bulan ini iaitu Ustazah Sharifah Khasif. "Kadang-kadang kebaikan itu bersifat memaksa. Oleh itu paksa diri kita untuk membaca al-Quran," ujar Qariah Antarabangsa yang giat melatih anak-anak muda untuk mendalami al-Quran seperti dirinya.

Dapatkan Anis Julai edisi Ramadan yang masih berada di pasaran.

http://www.youtube.com/watch?v=bBVSubnZTp0

No comments:

Catatan 17.10.2018

Pagi ini saya ada temujanji di Jabatan X-Ray, Hospital Selayang. Alhamdulillah, anakanda Syamil tolong hantarkan saya di si...