Bersama Teh Syuhaida

Semalam Cuti Krismas, pasti anda berjalan-jalan bersama seisi keluarga bukan? Saya pula dan Team ANIS seharian suntuk di Taman Botani, Putrajaya. Untuk apa? Kami mengadakan sesi fotografi untuk Cover Anis bulan seterusnya iaitu isu Februari 2013.

Ha, gempak sedikit bulan ini sebab kami mahukan kelainan untuk sesi tahun 2013 dengan hiasan cover yang lebih segar dan ceria. 

Siapa bakal Cover Girlnya? Siapa lagi kalau bukan Teh Syuhaida Sharip, Pengacara Wanita Hari Ini, TV3. Walaupun cuti umum, tapi beliau sudi meluangkan masa dan memberi kerjasama sepenuhnya, biarpun kami bertukar beberapa lokasi. 

Banyak tempat menarik di dalam Taman Botani, Putrajaya ni, saya sendiri pertama kali datang ke sini. Sebelum masuk menaiki tren khas, kami disambut oleh Timbalan Pengarah Taman Botani iaitu Tuan Mohd Niza Abdul Aziz yang datang dengan sut bikersnya. Wah terharunya...

Dalam bual-bual ringan itu tak sangka beliau sangat aktif dengan acara berbasikalnya dan sempat berkongsi mengenai keistimewaan yang ada di Taman Botani ini. Harapnya, kami para penggiat media boleh menyebar luaskan lagi peranan mereka di sini. Insya-Allah.

Dalam sesi fotografi, Team ANIS disertai dua orang pelatih dari KIPSAS yang mengambil jurusan Media Islam. Ha, baru mereka tahu penatnya untuk mengadakan sesi fotografi di luar (outdoor). Apa tah lagi apabila hujan tiba-tiba turun, nak buat macam mana? 

Namun itu adalah asam garam dalam penerbitan media, walaupun cuti umum, anda harus bekerja demi mendapatkan kualiti yang terbaik. 

Untuk anda, jika mahu tahu apa cerita menarik mengenai Teh Syuhaida, nantikan ANIS edisi Februari 2013 nanti. Banyak isu menarik bakal menemui anda. 

Sebelum Cover Girl muncul, perlu ditentukan dahulu lokasi dan pencahayaannya. 

Wartawan ANIS sedang buat apa tu? Tembak lighting ke arah Teh Syuhaida. 


Sudah puas posing di tiang, bergaya di depan pintu di Astaka Morocco di Taman Botani, Putrajaya.  Memang cantik  seni binanya. 

Teh Syuhaida tersenyum manis. 

Yang di belakang tu, anak saya Maryam. Kasihan kalau asyik ditinggal di rumah, boleh juga belajar ...


Hebat sungguh tuan jurufoto ini, Sdra Nazir Sufari sampai perlu dipayungkan. Sebenarnya hujan mula turun. 





Lokasi seterusnya. 

Ini pula di Jambatan Canopy - serba hijau menggamit tenang dan damai. Hilang stres kan?





Tiba-tiba ada satu famili nak bergambar dengan Teh Syuhaida. Tidak apa, beri laluan saja. 


Sempat juga berposing tapi selepas kami menunaikan solat di Masjid Putra.  Lepas itu  makan beramai-ramai. menghadap Tasik Putrajaya yang indah. 

Comments

Popular Posts